Hotline 0901 699 626

CHỮA ĐỀ IELTS WRITING TASK 2 NGÀY 17/12/2016

663 ngày trước

Đề bài: Some people think that young people playing electronic and computer games is helpful. some think it is waste of time. Discuss both views and your opinion.

1.       Phân tích đề bài

-       Đề bài này đưa ra một vấn đề lớn: “electronic and computer games” – chơi điện tử. Ở đây, chúng ra có thể thấy rõ đề hỏi hai vấn đề: điện tử có thể có ích, nhưng cũng có thể chỉ tốn thời gian – vô ích. Đề bài yêu cầu bàn bạc cả hai vấn đề và nêu ra ý kiến của bản thân.

-       Như vậy, trong đầu chúng ta phải hình thành hai luồng suy nghĩ:

     Điện tử có ích ở chỗ nào

     Điện tử vô ích hoặc có hại ở chỗ nào?

     Sau đó, chúng ta đưa ra kết luận: chúng ta ủng hộ luồng suy nghĩ nào hơn.

2.       Thành lập ý phụ

-       Vậy điện tử có ảnh hưởng gì đối với cuộc sống. Nhìn chung về trò chơi điện tử, ta tìm đặc điểm của trò chơi điện tử trước khi phân tích về lợi & hại:

     Điện tử thường được viết bằng tiếng Anh

     ĐIện tử có trò online & trò offline

     Điện tử phải bấm nút nhanh, ngay sau khi nhìn thấy chướng ngại vật

     Có báo viết về việc người chơi kiệt sức

     Học sinh vì chơi điện tử điển tử mà quên việc học

3.       Thành lập ý hỗ trợ chính

-       Từ những ý nhỏ trên, chúng ta có thể gộp thông tin lại thành ý lớn như sau:

A)     Mặt lợi

     Viết bằng tiếng Anh -> để đọc được cần biết từ mới, ngữ pháp -> cần luyện tiếng Anh khi chơi

     Online games -> có thể nói chuyện với các bạn quốc tế bằng tiếng Anh-> bàn bạc, nói chuyện, hợp tác với nhau -> có thể trong tương lai có thể đoàn kết hơn qua sở thích chung

     Bấm nút nhanh -> khả năng phản ứng nhanh

       B) Mặt hại

     Người chơi kiệt sức -> vì chơi quá lâu -> vì không dừng chơi được -> vì nghiện game

     Học sinh chơi điện tử mà quên học -> nghiện game -> chơi không kiểm soát được

-       Từ đó chúng ta thành lập được 2 ý chính hỗ trợ cho lợi ích và ảnh hưởng của việc chơi điện tử.

                        ______________________________________________________

                                                            Bài Mẫu

Some players argue that computer games are their source of acquiring necessary skills and knowledge, while others believe that no good could come from this type of entertainment. While I agree that if used wisely, computer games can provide certain information, I believe that playing immoderately could do more harm than good.

On the one hand, in the current era of technological development and wireless connections, electronic devices occupied the highest frequency in delivering information. Thus, as an accompanied part of these devices, electronic and computer games are the most common resource of information, especially languages. In non-English speaking countries, players usually use games to learn new vocabularies, phrases, and the context in which such phenomena are used as the games proceed. As the games are developed by native speakers, this could be an effective approach to improve linguistic understanding. In the particular case of online games, players can interact and discuss strategies with each other regardless of locations, genders, ages and races. In this context, if players can communicate with each other effectively and constructively, it could unite people worldwide. Furthermore, games usually require tight cooperation and reaction between eyes and hands, which increase players’ mobility and reflex function.

However, the above effects can actually yield contradictive result if games are play in excess. Similar with any other kind of entertainment or hobbies, games can create addiction that could harm participants. Veteran players usually have the urge to play as long as possible, and the drive to complete the game can make them play without sustaining their health. There have been cases of gaming exhaustion in China leading to unconsciousness and even death. In this case, games are not only mindless entertainment, but also harmful obsession that should be avoided.

In conclusion, although there are damaging consequences to playing games, I believe that if people regulate their gaming habit and time sensibly, it could benefit them in real life.

 © International English Education | IEE

Biêt thự số 9, lô E9, VIMECO, Phạm Hùng, Cầu Giấy, Hà Nội
Điện thoại: 043 226 2989 Hotline: 0901 699 626 | Email: info@iee.edu.vn